Tuesday 3 January 2012

Masa untuk pergi ke sekolah (senyum je!)

Dengan segala hormatnya diumumkan yang...


ESOK SEKOLAH!!
Semua orang, jom kita melompat kegembiraan!

Haha. Bagi kanak-kanak ribena yang masih bersekolah,aku nak ucapkan SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH !
Adushh mesti ada gak rasa cam malas je nak sekolah esok kan? Tapi bagi aku,sekolah lah seronok. Kat rumah memang lah seronok jugak tapi kat sekolah seronok dia lain sikit. Kat sekolah banyak pengalaman yang dapat kita kumpul.
Kita dapat belajar banyak ilmu pengetahuan yang bermanfaat,dapat belajar camana nak jadi kawan yang baik,dan yang paling penting kita dapat belajar nilai-nilai murni supaya semua orang senang  dengan kita. Hehe. Lagipun pengalaman bersekolah kita just dapat sekali je seumur hidup. Rugi tau ponteng-ponteng sekolah ni...






Time sekolah lah bezz tau. Tak caya tanya abang-abang kakak-kakak yang dah abis sekolah tuhh. Diorang rindu tau dengan sekolah-sekolah lama diorang.
Nanti bila tua-tua nanti pun kita ada memori yang boleh kita ingat bila duduk bosan-bosan kat atas `kerusi malas`(ni cerita masa tua nanti). Takde lah bosan sangat kan dah tua nanti.Time tu lah golongan-golongan manusia yang suka sangat ponteng sekolah mula rasa menyesal dan sangat menyesal sebab dulu-dulu tak manfaatkan zaman persekolahan. Kerajaan dah bantu pun malas jugak nak pergi sekolah. Apekes hah??

`Tapi takpe lah kan nak wat camna dah terjadi pun`
(Perkataan popular yang mesti orang cakap nye bila menyesal.)

Haishh sebelum terjadi lah kena elakkan. Tak mau ponteng okey!
*Pesanan ikhlas daripada pengawas berwawasan. Senyumm.


Esok pagi-pagi dah kena bangun awal macam biasa. Aku dah siap suruh my mummy tolong kejut pukul 5 pagi esok. Kalau nak suruh alarm phone kejut alamatnya tak bangun-bangun aku. Tidur mati lah katakan.Hehe,bom meletup pun aku tak sedar-sedar. Dengar suara mak aku baru aku sedar. Huhu.
Then pukul 6.30 pagi aku dah kena turun dah tunggu bas. Awal kan...
Aku setiap hari kena naik bas comel berlabel CERIA BESTARI. Bila dengar nama bas aku mesti orang ingat aku naik bas TADIKA kan?? Ish tak lahh. Nie bas sekolah menengah campur sekolah rendah jelahh. Budak-budak tadika belum wujud lagi kat bas aku.

Hari aku rasa waktu berlalu dengan terlalu lambat je. Hehe,nampak sangat kan ketidaksabaran aku nak gi sekolah. Yes! Tak sangka aku cakap ni tapi...
 AKU RINDUKAN SEKOLAH!

Okey lahh. Bagi yang akan bersekolah esok, plezz remember this magical words :
 `When we wake up in the morning,we have 2 simple choices. Go back to sleep and dream,or wake up and chase those dreams`
The choice is yours.Okey, gudluck ek!!

*Leonardo DiCprio. Baru tengok citer Titanic semalam. Sungguh menyayat hati woo.Huhu. Still terbayang-bayang lagi wajah dia. Haha. Nak tengok lagi picca dia? Nah tengok lahh. ^_^






No comments:

Post a Comment