Saturday 31 December 2011

Welcome 2012!!

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia!!
Wahh tak sangka kan dah masuk 2012 dah tepat jam 12 malam nih.Haiya dah 16 tahun dah aku. Ini bermaksud dah 16 tahun jugak lah aku hidup di dunia yang penuh pancaroba ni.Huhu..takpe byla,be strong!! Bak kata orang, u will never know how strong u are untill being strong is the only choice u have left.

Huhu.Tapi takpe lah walaupun sedih nak tinggalkan tahun 2011 nak buat camna kan. Masa takkan pernah tunggu kita tau.Kalau kita leka sedikit pun pasti kita akan ditinggalkan. Hmm sedih bila teringatkan pahit manis yang dah terjadi tahun ni. ( tarik nafass!!) huhh.. one,two...three...

GOODBYE 2011 !


Welcome 2012 !

Okey semoga tahun baru ini kita semua sama-sama berusaha dengan gigih untuk memajukan diri ok! Yang dah lepas biarlah lepas. Biarlah yang manis tu jadikan kenangan and yang pahit itu dijadikan teladan. Jadikan tahun baru ni untuk kita berubah kepada yang lebih baik..Mudah mudahan kita semua diberkati Allah di dunia dan diakhirat. Ibadah didahulukan,pencapaian diutamakan. :-)




Urmm semua orang mesti ada azam tahun baru kan?? Aku pun ada jugak. Tema azam aku semestinya `jadi lebih baik daripada sebelum ini.`

Hehe. Hari ini aku nak memberitahu azam tahun baru aku. Nak tau tak?? Klau nak tau cepat angkat jari kaki! Haha. Buat lawak pulak aku nih. OKey Okey Doakan semoga aku dapat capai semua azam azam ini tau. Amin.
  • Tahun ni aku nak meningkatkan ibadah aku kepada tuhan yang maha esa, Allah S.W.T. Sebagai manusia biasa aku rasa diri aku nie kerdil sangat,tanpa sedar banyak buat dosa,tak sempurna,selalu buat silap,kadang kadang tanpa aku sedar tersakitkan hati my mummy my daddy and kawan-kawan,terbanyak salah dalam perlakuan dan tutur kata,hmm bila fikirkan balik aku rasa hina sangat. Aku harap tahun ini Allah dapat berikan aku kesempatan untuk melakukan ibadah dengan sempurna dan menjadi lebih baik. Semoga hidup kita semua akan sentiasa dipayungi keredhaan dan keberkatan Allah. Amin.
  • Urm apa lagi ek? Hah aku berazam untuk memperbaiki kelemahan diri aku,menjaga perlakuan dan tutur kata. Aku nak jadi gadis muslimah yang ayu,sopan,dan dihormati masyarakat. Aku akan berusaha supaya my mummy my daddy and kawan-kawan senang dan selesa di sisi aku. I LOVE U ALL !
  • Aku nak belajar sungguh-sungguh! Aku akan pastikan 1 hari nanti aku akan jadi seorang doktor yang berjaya sebab aku nak berbakti kepada kedua-dua orang tua aku,kepada masyarakat dan negara! Tahun depan aku dah form 4,so tak boleh dah nak main-main masa belajar. Semuanya aku kena take it seriously. Berusaha untuk jadi MATURED!!
  • Aku tak tau apa lagi ek azam aku..urm okey okey lastly aku nak menabung untuk masa depan. Setakat ni aku dah dapat dalam rm >300 hasil titik peluh aku mendapatkan keputusan yang cemerlang dalam PMR. Alhamdulillah rezekiii. Aku berazam nak simpan duit and menjadi orang yang berjimat cermat. Sebelum ni jujur aku cakap,aku langsung tak berjimat cermat.Haha. Oleh itu,aku akan lancarkan peperangan ke atas nafsu yang suka membeli! SERANGGG!!
Itu lah sedikit sebanyak azam aku pada tahun 2012 ni. Thanks kerana sudi baca! I am really appreciate it. ^_^

Setiap yang datang pasti akan pergi..Itu lah lumrah kehidupan. Tabahkan hati !!

Happy NEW YEAR!! Ikhlas daripada -byla-

No comments:

Post a Comment